FRANCUSKA 2012.

Putovanje na vrh > Europa > Francuska > Francuska 2012.

IZABRANE SLIKE

Turistički brod prolazi ispod mosta Pont Neuf. Na lijevoj strani se vidi kupola crkve Saint-Louis-des-Invalides i Eiffelov toranj.

PARIZ – GRAD, KOJI NUDI SVE ŠTO MOŽEMO POŽELJETI!

SLIKE PO DANIMA

Vidik na kišni Pariz, s tornja katedrale Notre Dame.

Ne postoji niti jedan drugi europski grad u koji je zaljubljeno toliko ljudi kao u – Pariz.

Pariz je grad u pokretu. Seinom plove turistički brodovi a širokim bulevarima teku rijeke turista. Izvrsna povezanost pariških arondismana, mrežom autobusnih linija te podzemnom i prigradskom željeznicom, omogućava posjetitelju lak pristup svakoj gradskoj znamenitosti. No ritam Pariza ipak se najbolje osjeti šetnjom. Gradski bulevari su kao stvoreni za pješake, mostovi za predivne vidike, u parkovima osunčane klupe čekaju umorne hodače, a brojne braserije zovu na predah prije obilaska najpoznatijih svjetskih muzeja i galerija.

No, glavni grad Francuske nije jedno od najposjećenijih turističkih odredišta na svijetu samo zbog kulturnih spomenika i umjetničkih galerija, već i zahvaljujući odličnom kulinarstvu, vrhunskoj modi i ludim noćnim provodima.

Krenimo u GRAD, KOJI NUDI SVE ŠTO MOŽEMO POŽELJETI!

1. dan – Petak, 26. listopada 2012. godine: ZAGREB – PARIZ
      Na putu prema aerodromu – gusta magla, zabrinuti smo, ni vremenska prognoza za Pariz nije baš sjajna.
      U avionu, nakon što smo se digli iznad oblaka – druga priča, sunce se kroz okrugla okna razlilo po cijeloj unutrašnjosti i raspoloženje se odmah popravilo. Na planove obilaska Pariza gledamo s većim optimizmom. Hoće li pet dana biti dovoljno za sve ono što smo planirali?
      Ispod nas, duboko dolje, more oblaka i alpski vrhovi… pogledajte više
2. dan – Subota, 27. listopada 2012. godine: PARIZ
      Smješteni smo u 15. arondismanu, na lijevoj obali Seine, u blizini Place de Commerce. Osvanuo je sunčan dan, iako je po nebu razasuta hrpa velikih bijelih čupavih oblaka. Idealno za šetnju i fotografiranje. Na Place de Commerce ulazimo u metro i vozimo se do trga Concorde.
      Place de la Concorde (Trg sloge, 8. arondisman, desna obala) je ogroman – zapravo najveći trg u Parizu. Kud god se okreneš, vidiš mnoštvo znamenitosti… pogledajte više
3. dan – Nedjelja, 28. listopada 2012. godine: VERSAILLES
      Pješice krećemo prema Javelu, nama najbližoj stanici pariške prigradske željeznice (RER). RER-om ćemo do gradića Versaillesa i nekadašnjeg kraljevskog dvorca (Château de Versailles) a sada nacionalnog povijesnog muzeja zaštićenog kao svjetska kulturna baština. Versailles je od središta Pariza udaljen 17 kilometara i sada je zapravo njegovo predgrađe.
      Da smo ulaznice za dvorac kupili preko Interneta, izbjegli bi četrdeset minutno čekanje u redu za kupovinu ulaznica, ali još i duže čekanje za ulazak u dvorac… pogledajte više
4. dan – Ponedjeljak, 29. listopada 2012. godine: PARIZ
      Kišni dan u Parizu. Neće biti dobrih fotki – to je razlog zašto nisam oduševljen Parizom po kiši, kao recimo neki francuski slikari, posebno mislim na impresionistu Gustavea Caillebottea koji je krajem 19. stoljeća gotovo fotografski naslikao “Kišni dan u Parizu”. Oduševljen sam njegovom hrabrom i ujedno briljantnom igrom s fokusom i kadrom.
      Klošari se pred kišom povlače s ulica u suhe stanice pariškog metroa.
      Zaštićeni kišobranima, šećemo Beaubourgom, područjem oko zgrade… pogledajte više
5. dan – Utorak, 30. listopada 2012. godine: PARIZ
      Kad je 1853. Napoleon III imenovao Georgesa-Eugena Haussmanna pariškim prefektom bio je to pun pogodak. U slijedećih 17 godina Haussmann je pokrenuo urbanu modernizaciju Pariza. S ekipom ponajboljih arhitekata i inženjera, srušio je srednjovjekovni graditeljski kaos i umjesto toga planski podigao moderan grad. Nestali su labirinti nehigijenskih uskih uličica i na njihovom mjestu su niknuli geometrijski pravilno raspoređeni veliki trgovi i široke avenije i bulevari. Široki nogostupi otvorili su vrata ovakvom tipu kafića… pogledajte više
6. dan – Srijeda, 31. listopada 2012. godine: PARIZ
      Eiffelov toranj se nalazi u blizini našeg pariškog smještaja, pa smo ga uvijek ostavljali za kraj našeg boravka u Parizu, koji je nekako brzo došao. Eiffelov toranj (Tour Eiffel) nije samo simbol suvremenog Pariza nego i simbol kreativnog i genijalnog projektantskog umijeća francuskog inženjera Gustavea Eiffela. Treba projektirati tako visoku (324 metra), do 1931. godine najvišu svjetsku građevinu, i istovremeno tako vitku konstrukciju (pri tom spojenu samo vijcima, kao Mehanotehnika – sjećate li se toga?)… pogledajte više